VVD Texel: met nieuw talent naar stabiele toekomst

Een kieslijst met 16 kandidaten, waaronder veel nieuwe en vooral jongere gezichten. VVD Texel staat echter ook voor stabiliteit. Dat blijkt uit de keuze voor Nick Ran als lijsttrekker en potentiële wethouderskandidaat. Voor de komende gemeenteraadsverkiezingen ligt er een haalbaar programma, waarmee de partij Texel een stabiele toekomst wil bieden.

Opvallende afwezige op de kieslijst is de huidige wethouder Hennie Huisman. Zij vindt het na 12 jaar lokale politiek tijd om plaats te maken voor fris bloed. De partij geeft gehoor aan de roep om verfrissing, met een kieslijst waarop veel nieuwe namen zijn te vinden. VVD Texel heeft een groep enthousiaste mensen aan zich gebonden, met zeer verschillende achtergronden en expertises, die allen bereid zijn hun aandeel te leveren voor de Texelse politiek. Ze worden de komende jaren gekoppeld aan de onderwerpen waarin zij thuis zijn, waarbij ze begeleiding krijgen van mensen binnen de partij met veel politieke ervaring. Op die manier kunnen ze doorgroeien en zorgt VVD Texel voor een stabiele toekomst. “Met mensen waarop u kunt bouwen. Doeners, geen dromers”, stelt de partij.

“Een eerlijk, haalbaar verhaal. Geen luchtfietserij om stemmen te trekken met iets dat we niet kunnen waarmaken”, zo wordt het partijprogramma voor de komende vier jaar omschreven. Het bestaat uit twee delen. In het eerste deel benoemen we per dorp de onderwerpen die we belangrijk vinden voor de komende periode. Daarna leest u onze standpunten op de belangrijke thema's die betrekking hebben op het hele eiland. Het is een samenhangend geheel. “Kiezers hebben niets aan losse kreten of details die misschien even lekker klinken, maar op den duur niets bijdragen aan ons mooie eiland”, omschrijft VVD Texel. Het programma is voor hen een belangrijke leidraad. “Wie ons vorige programma erbij pakt zal merken dat wij het vertrouwen van onze kiezers waard zijn. Vrijwel alle punten die hierin staan zijn in de afgelopen periode waargemaakt of momenteel in uitvoering.” We staan te popelen om met een frisse club aan de slag te gaan.

Team VVD Texel wordt aangevoerd door Nick Ran (lijsttrekker) gevolgd door:

2.   Albert Huisman
3.   Jur Schuiringa
4.   Robin Koenen
5.   Isabel Boschma-van der Star
6.   Joost Albers
7.   Jan Aris Eelman
8.   Carmen van der Werff
9.   Paul Kaak
10. Ireen Boekel
11. Joren Bakker
12. Dennis van der Kooi